Aanmeldingsprocedure

Wij zijn blij met jullie belangstelling voor OBS Binnenstad. Als je kind voor het eerst naar de basisschool gaat, of de overstap maakt van een andere basisschool, is dat een belangrijke stap. In de basisschoolperiode ontwikkelt je kind zich van kleuter naar puber. Een hele periode in een kinderleven!

Wij zijn er trots op kinderen in deze fase van hun ontwikkeling te mogen begeleiden. Wij streven ernaar om alle kinderen een goede tijd op de basisschool te bieden en werken er hard aan om het beste uit ieder kind te halen.

Is je kind jonger dan 4? Dit is de procedure.

Vanaf 3 jaar kun je je kind bij ons aanmelden. Als een kind 4 jaar wordt, kan het direct starten. Aan de aanmelding gaat altijd een gesprek vooraf. Neem dan contact op via info.obsbinnenstad@kom-leren.nl.

In een kennismakingsgesprek krijg je informatie over ons onderwijs. Je kunt dan beoordelen of onze school bij je past. De verdere procedure om je kind definitief bij ons in te schrijven zullen wij dan met je doornemen.

Volgt je kind al onderwijs? Dit is de procedure.

Is jouw kind ouder dan 4 jaar en volgt het al onderwijs, dan gaat er een procedure vooraf aan het aanmelden voor onze school. We maken graag kennis met je en horen wat de reden van de overstap is. Neem daarom eerst contact met ons op en maak een afspraak via a.claessens@kom-leren.nl of x.emmen@kom-leren.nl.